O JÓZE


Denní praktikování jógy

Jóga zaujala široké publikum a její mnohé výhody motivovaly lidi k jejímu dennímu praktikování.

Jóga nezná věk, čímž dělá cvičení atraktivní a dostupné pro lidi všech věkových kategorií. Existuje několik druhů jógy, které se soustředí na různé části vašeho těla a jsou spojené s odpočinkem, ohebností, silou a soustředěním. Jóga může snadno pomoci zvládnout stres a napětí ve vašem těle, což se dosahuje pomocí řízeného dýchání a zpěvu při utváření různých poloh.

Výsledky jógy mluví samy za sebe, protože se stala tak populární, že si ji lidé plánují do svého denního programu. Využitelnost jógy je vynikající u vás v kanceláři, doma, v autobuse, ve vlaku, v letadle nebo v učebně. Jsou cvičení, která patří ke každému aspektu života. Pokaždé, když máte volnou chvíli, jsou cvičení, co vám pomůžou uklidnit vaši mysl v honbě za rovnováhou a harmonií.

Rodiče, kteří mají malé děti, jsou často viděni, že berou své děti na trénink nebo kupují příručky, které jim pomohou cvičit jógu s dětmi. Dělají to, protože je prokázáno, že jóga pomáhá dětské soustředěnosti. Děti jsou často rozrušené a jejich přirozenost je taková, že se neumějí dlouho soustředit na jednu věc. Denním provozováním jógy můžete pomoci vašim dětem naučit se soustředit, uvolnit napětí, stát se ohebnějším a vytvořit vnitřní rovnováhu.

Jóga je dobrá pro vaše zdraví, protože pomáhá starat se o problémy s bolestí zad a svalovým napětím. Není zapotřebí zvykat si na používání léků kvůli každé malé bolesti, kterou cítíte v těle. Pokud je tato bolest oslabující, tak je nejlepším řešením postarat se o ni. Můžete zkusit několik poloh jógy, které pomohou ulevit od bolesti, a dát je do svého denního programu. Pomůže Vám to ulevit tělu a postupně se úplně zbavit bolesti.

Než začnete se cvičením jógy.

Máte chuť cvičit jógu, ale nevíte, jak začít? Vstupte do klubu! Tady je několik důležitých způsobů, jak připravit vaši mysl a tělo pro toto staré cvičení.

Je toho moc, co si můžete získat z praktikování jógy v každém aspektu života. Je to jak způsob myšlení, tak fyzická praxe. Ale kde začít? A které důležité věci potřebujete uvážit? Tady je několik typů pro začátek praxe jógy.

1) Pokud jste v tom nováček, sežeňte si co nejvíc informací týkajících se cvičení jógy. Znalosti jsou síla, a ty jen zvětší užitky vašeho cvičení. Tato cvičení pro začátečníky v józe Vám pomohou naučit základní aspekty jógy, které Vám dají dobrou osnovu, jestliže se rozhodnete začít cvičit.

2) Základní cvičení zahrnují otevřené polohy, polohy ve stoje, pozdrav slunci, cvičení na ramena a boky, předklony a záklony, obrácení, otáčení a konečné polohy. Zeptejte se svého lékaře, jestli  vám některé z těchto poloh nezpůsobí obtíže.

3) Zjistěte, je-li Váš instruktor jógy certifikován a uznáván organizací fitness (AFAA, Les Mills, ACE jsou dobré organizace) a zda jsou jeho certifikáty platné.

4) Jeden z nejdůležitějších kroků je poznání, jak uvolnit tělo a mysl. Od té doby, co jste přišli do studia a dali si svůj kobereček na podlahu, stává se vaším posvátným místem a časem jen pro Vás samotné. Žádné mobily, žádné pracovní problémy, žádné myšlenky o nákupech školních potřeb nebo dělání domácího úkolu s dětmi. Zasloužíte si hodinu a půl o samotě.

5) Někdy, když máte obzvlášť stresující den, pomáhá sezení v klidu, než půjdete do učebny, a poslech uklidňující hudby, abyste připravili své tělo a mysl k uvolnění. Soustřeďte se na proud dechu. Jakmile se dostanete na kobereček, vdechujte a vydechujte zhluboka. Nechte stresující okamžiky dne zmizet do země. Většina tréninků začíná částí krátké meditace. Využijte tento čas co nejvíce: soustřeďte se, dýchejte a poddejte lehkosti vzduchu

Umění uvolnit se přichází také s praktikováním jógy. Pokud Vaše mysl není v klidu, Vaše tělo bude v napětí, což blokuje celý účinek jógy. Ve skupinách pro začátečníky instruktoři obvykle seznamují každého s pěti základními Principy jógy: správnou relaxací, cvičením, správným dýcháním, dietou a meditací, nebo pozitivním myšlením. Jóga je nejúčinnější, pokud všech těchto pět prvků funguje najednou. Druhou stránkou tohoto tvrzení je, pokud jeden prvek nefunguje, nemůžete získat všechny výhody.

Je zajímavé, že relaxace se často stává nejtěžší věcí při cvičení jógy. V naších myšleních  je plno tolika nepotřebných věcí, a je přeplněno, že se cítíme jako v jednom kole. Obzvláště v dnešní technologické době, kde všechno, co potřebujete, je jen zmáčknout knoflík nebo klávesnici. Jedeme rychleji a rychleji.

Takže zastavte na chvíli. Když už se dáte do tréninku, nezapomínejte věnovat správnou pozornost cvičení a relaxačním technikám. Jenom tak budete moci naplno ocenit a pochopit skutečný význam jógy a toho, co si můžete udělat pro své tělo a ducha. Dýchejte zhluboka, uvolněte svoji mysl a připravte se na dlouhou cestu. Namaste.